Çocuk da yaparmış, kariyer de


Yazımı okumadan önce lütfen hemen bir üst satırda, sol üst köşedeki sivri ucu sağa bakan üçgene bir click yapın ve sonuna kadar izleyin.


Bence yurdum genç kızları ve kadınları için yazılmış en tehlikeli slogan, "çocuk da yaparım kariyer de" dir.

Adam gibi çocuk yetiştirmiş ve kariyer yapmış bir anne tanıyor musunuz? Doğuştan CEO olanlardan bahsetmiyorum, adım adım kariyer basamaklarını çıkarken, çocuğuna zaman ayıran ve büyüten bir anne? Türkiye'de ?

Kadınların çalışması falan karşıtı değilim, aman diyim feminist muhabbetlere girmeyin, yok kadının da ekonomik özgürlüğü olacakmış da, çalışmazsa çocuk nasıl büyütülecekmiş falan filan. (sewim anladın sen :) Birçok aile şunu savunuyor. Anne, baba deliler gibi çalışacak, çok para kazanacak, moldovyalı, filipinli dadılar alınacak, çocuklarını en iyi okullarda okutup, her isteklerini karşılayacak, böylece vatana millete hayırlı evlat yetiştirecekler.

Bakın sonra ne oluyor söyliyim, bu ana babalar, kendilerini işe öyle bir kaptırıyorlar ki, ne çocuklarını uyanık görüyorlar, ne birlikte birşey yapıyorlar. Çocuklarını iş arkadaşlarında yaptıkları gibi bir çiş yarışı içine sokuveriyorlar. Sonra ay bizimki bilgisayar bağımlısı oldu, ay bizimki hala altına kaçırıyor, ay bizimkisi ADDHD HADA HEDE HÖDÖ oldu diyip tüm paraları pedagoglara, psikologlara yatırıyorlar.

Öyle veliler vardı ki, çocuğu haftada 1 gün derse geliyor, ama bir kez olsun uğramamış. Telefonla bir sorunu paylaşmak için arıyorum, ulaşmak mümkün değil, asistanı veya dadısına yönlendiriliyorum. Bazı dadılar vardı, sağolsunlar, onlar başka dadılardan duymuş ve bize getiriyordu çocukları, ana babanın haberi bile yok.

Fatih Altaylı gibi bitireyim yazımı :)
Ne zaman adam oluruz?
Çocuk yetiştirmenin başlı başına zor bir kariyer olduğuna inandığımız zaman.


3 comments:

elifyalcinkaya said...

kizdirma beni hem iyi ana olucam hemde iyi tasarimci... gorusursun sen :P

Mert BALIN said...

Sen zaten süper bir anne, süper bir ebeveyn, ve süper bir tasarımcısın :)

Sedef said...

yav bu klibin hiç bir yerinde çocuk falan yok ki! kızlar işe de gitmiyor, sadece kendi kendilerine eğleniyorlar!!!

Post a Comment

 
Copyright 2009 bigün şöyle bişey oldu. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator