reklam olayları


Malumunuz, - ya da değil - Kıbrıs,  İstanbul arası sık sık uçakla seyahat ediyorum.
THY, Atlasjet, KTHY, Pegasus bu seferleri gerçekleştiren 4 firma.
Duruma göre bulucak.com a giriyorum, bana uygun saatte en ucuz uçak kimdeyse, ordan bilet alıyorum. ( bu arada kthy bulucak.com'da yok)

Geçenlerde atlasjet ile uçarken, ön koltuk cebindeki dergiye bir göz atayım dedim.
Atlasjetin bu dergisinde, doğal olarak atlasjetin koca bir ilanı gözüme çarptı.
"69'u çok seveceksiniz"  diye koca koca yazılmış bir cümle ile başlıyordu reklam.
Bir süre baka kaldım, (reklamın istediği de bu olsa gerek :) )

Etrafımda reklam sektöründe çalışan birçok arkadaşım var, genelde bu işler bakın nasıl yürüyor.
Firma - bu durumda atlasjet - reklam işleri için kendine bir ajans arıyor.
Doğru ajansı seçmek için de, bu ajanslara bir ön brief veriyor ve konkur açıyor.
Yani atlasjet bir nevi, alın size ön bilgi, hadi bakiyim naş naşşşş gidin çalışın gelin, beni tavlayan, bu işi alır diyor. Ajansların yaratıcı ekipleri harıl harıl çalışıyorlar, sonra atlasjetin karşısına işleriyle çıkıyorlar.
İşte ben bu anı çok merak ediyorum. :) Sunumu yapan müşteri temsilcisi eleman, tüm türkiye 69'u çok sevecek diye mi giriyor olaya? ya da afedersiniz bizimki yine 77cm oldu diye mi?

Atlasjet'in normal bir reklamcı istemediği çok açık ortada. Eğer ben bile bunu blogda konu ediyorsam, sizler de bunu okuyorsanız, reklam amacına ulaşmış, ve reklamcı da iyi bir iş yapmış oluyor mu? olmuyor mu?
Ali Taran'ın dediği gibi reklamın iyisi ve kötüsü olur mu?


ha bir de ramazan versyonu var, ona da bir göz atın :)

1 comments:

Caglar said...

Fazla söze gerek yok : Sex Sells

Post a Comment

 
Copyright 2009 bigün şöyle bişey oldu. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator