MATH 152 CALCULUS


bigün şöyle bişey oldu, üniversitedeki bolüme birinci girmişim, ama iş güç vs derken uzadı da uzadı, bir türlü bitmek bilmiyor. Aynı dönemden sınıf arkadaşlarım çoktan mezun olmuş, nerdeyse tüm dersleri temizlemişim, birtek Math 152 Calculustan tek ders sınavına gireceğim. Yani bundan da geçtim mi yırttım, mezunum, özgürüm, diploma vs. Murat hoca, ( ilginç bir hocadır kendisi, mühendislik ve psikoloji bitirmiş, şimdilerde yaratıcı yazarlık kursu falan veriyor, bidolu da kitabı var) bak Mert birtek sen bu sınava giriyorsun, al bunlar sorular, ben güney kampüse yemek yemeğe gidiyorum, döndüğümde alırım kağıdını dedi. Tamam dedim, akşamdan bayaaa bir çalışmışım ( bayaaa dedigim heralde 1 saat falan max, benim için çok bile) önceden çıkmış soruların hepsi bende var, birilerine bir şekilde çözdürmüşüm.

Neyse Murat Hoca gitti, sorularla koca bir sınıfta başbaşa kaldım. Yanımda kitap da var. Sorulara bir baktım, kitabı açtım hemen, ara ara bulamıyorum, önceki sınav sorularına ve cevaplara bakıyorum, bildiğim birkaç konu var onları falan zar zor çözdüm, ama YOK olmuyor. Yani mümkün değil bukadar cevapla bu dersten geçemem. Aldım soruları, çıktım koridora. Önüme gelen herkeze eeeeee şey ben sınavdayım da, tek dersim kaldı da, acaba parabol sorusu cozebilir misiniz diyorum, ama nafile... Kutup ayısından heran bir tehdit bekleyen şanssız deve gibi koridorlarda dolanıyorum. İşin üzücü tarafı yardım dilendiğim insanlar hep turizm bölümünden, ve durum zaten ümitsiz.

Sonuçsuz, elimde sorularla sınıfa geri döndüm. Birden şimşekler çaktı ve aklıma beni daha önceki matematik sınavlarına çalıştıran komşum, arkadaşım Koray geldi. Hemen aradım, " abi nerdesin bana acil yardım lazım" dedim. Ankara'daymış araba kullanıyormuş, neyse sağa çekti, durdu. " oku bana soruları" dedi. Soruları okudum anlattım, 10 dk sonra geri aradım. :)

Soruların hepsini çözmüştü ( bu arada Koray denen arkadaş, boğaziçi makine ve endustri double yapan, ultra zeki bir kişiliktir) bana telefonla grafik sorularını çözdürdü. Anlatım şekli ise şöyleydi. :) Kağıdın ortasına kocamannnn bir artı işareti çiz. Bunun uçlarına birer ok yerleştir. Soldan sağa olan x yukarıdan aşşağı olana y yaz. sonra bunlara numaralar koy, vs vs.... embesile anlatır gibi bana çizim yaptırıp alan hesapları falan yaptırdı.

Sonra ne mi oldu? Mezun oldum.

Elektronik bölümünden mezun olup, yuva öğretmeni oldum :)

1 comments:

sessizcesöyle said...

Mat 152 ye çalışırken bu yazıya ulaştım,gerçekten çok hoşuma gitti,yuva öğretmeni olarak geçirdiğiniz zaman size daha çok mutluluk veriyorsa bence en güzel mesleği yapıyorsunuz

Post a Comment

 
Copyright 2009 bigün şöyle bişey oldu. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator