HS

HS nedir bilmiyor musunuz? aaaa ama nasil olur? Yüzyılın en büyük mutsuzluk ve umutsuzluk kaynağıdır bu HS, nasıl bilmezsiniz?
HS = Hobisizlik Sendromu

- Hobileriniz nelerdir?
- "...e şeyyy kitap okumayi çok severim, en son bu elif şafak ın kitabını aldım, hani bu pembiş kapaklı ayyyyyy çok güzelllllllll, kocama da gri kapaklısını aldım, ona da okutucammmmmmm..."
-".... eee benim hobim spor yapmaktir, çok seviyorum ben spor yapmasınıııı, ay çok cici şeker bir hocamız var, power pisiklet yapiyoz, ter atiyorum, çok güzel hobi bu"
-"... eee benim hobim de müzik dinlemek, çok seviyorum, takıyorum kulaklıklarımı, hep dinliyorum, arabada, evde..."

Olmaz arkadaşım olmaz, kitap okumak, müzik dinlemek, milli takım kadrosuna girecek derecede spor yapmıyorsan gym e gitmek, bunlar hobi falan olmaz, anca ağzına sakız olur.

Hobi dediğin şeye para harcarsın, zaman harcarsın, çok seversin, bazen nefret edersin, bazen tutkuyla bağlanır, bazen maymun iştahlılık yapıp orta yerde bırakırsın, acısını çekersin, ah bir olsa dersin, kafanı dağıtmak için, kendini bulmak için, rahat nefes almak için atlar gidersin. Budur hobi.

Etrafınızda nerde kendine güveni olmayan, mıy mıy da mıy mıy, hep bir şikayet halinde olan arıza tipler görürseniz, bunlar HY, hobisizlik sendromu hastalarıdır.

İlerde çocuklarınızın HS olmasını istiyorsanız, daha ilkokul çağındayken, baleye, yüzmeye, gitara, ata, su topuna, aikidoya, resime, baskete, seramiğe, dramaya, voleybola, piyanoya, tenise, yelkene yazdırın. Mümkünse bunlara hemen başlasın, biran evvel hepsini denesin, elalemin çocuklarından geri kalmasın.

Bu çocuk ileride neyle mutlu olacak, neyi hobi edinecek? Ne kadar sürecek?

Bakın sizler yukarıdaki gibi davranınca neler oluyor, eğer kız çocuğu ise, 13 lü yaşlara geldiğinde, tek eğlencesi en kokoş ve trend kıyafetleri giyip, güncel alışveriş merkezlerinde sürekli turlamak, gossip girl tribi ile bunları kendi networkune yaymak oluyor. Erkek çocukları o yaşlarda daha saf oldukları için halısahada top peşinde koşmak, arkadaşlarla play station oynamak gibi az biraz daha sosyal işlere kalkışabiliyorlar.

Yapmayın, etmeyin, silkelenin. Kendinize faydalı olmak için hobi sahibi olun, çocuklarınızın hobi sahibi olmalarına yardımcı olun.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 bigün şöyle bişey oldu. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator