Biri yunus mu dedi...

Yunuslar.....

Yapısı itibarıyla tebessüm eder gibi gözüken bu deniz memelilerine sadece ben değil, çoluk, çocuk 7 den 70'e herkes hayran. Ben ayrı bir hayran, Atamızın dediği gibi diyorum ben de. Ben memelilerin zeki, çevik ve ahlaklısını severim. :) neyse...

Küçüklüğümüzde Lassie vardı, köpek camiasının kare ası, iyiliksever Lassie, Sonra Flipper vardı, harika deniz canlısı. Hep istemişimdir bir yunus gösterisi izliyeyim, hele bir de onlarla yüzebilsem başka ne isterim ki....
Ama yurdumuzda ne mümkün, anca Sea-World de olan bu gösterileri TV den izliyordum. Sonra annem sağolsun, elimizden tuttu, Orlando'da bu canlıları görmemize yardımcı oldu. Bir gün haberlerde benzer gösterilerin Antalya bölgesinde de yapıldığını duyunca çok sevinmiştim, ama bir türlü denk gelmedi, gidemedim, ta ki 2010 un ilk günlerine gelinceye kadar.


2 Ocak günü istanbuldaki dolphinarium adlı yere gittim. http://www.istanbuldolphinarium.com/  Belediye ile rusların ortak işletmesi bir yer. Pazartesileri kapalı, salıları tek, çarşambadan cumaya iki, cumartesi ve pazar günleri ise günde 3 gösteri düzenliyorlar. Gösterilerde beyaz balina, mors, yunuslar ve foklar görev alıyor. Gayet eğlenceli geçen 1 saatlik gösteriye çoluk çocuk gitmeniz şiddetle tavsiye edilir. Biletler 20 TL.

Olayın bir üst boyutu var, ki oofff offff sormayın. Yunuslarla yüzmek. Eğer isterseniz, gösteri sonrasında yunuslarla birlikte yüzebiliyorsunuz. Suya girdiğiniz anda hemen etrafınıza geliyorlar, abi takıl bana gezdireyim seni dercesine sokuluyorlar, yuzgecine tutunup, bir havuz turu attırıp eğitmenlerinin yanına gelip, ödül balıklarını kapıyorlar hemen.

Benim için olağanüstü bir zaman dilimiydi, darısı diğer sevenlerin başına....

1 comments:

Ayfer Sen said...

sacma ve guzel yazilarini puanlamaya pek yardimci olmuyo... oneri getirmemize musade var mi?

Post a Comment

 
Copyright 2009 bigün şöyle bişey oldu. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator